Informacja o zmianie warunków umownych dla abonentów korzystających z usługi Internetu oraz Telewizji, świadczonej przez Akomp Systemy Informatyczne Sp. z o.o. (dalej „Operatora”) wspólnie z EVIO Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (dalej „Evio Pl”) oraz EVIO Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (dalej „Evio”).


Szanowni Państwo, W dniu 10 listopada 2024 r. wchodzi w życie Ustawa – Prawo komunikacji elektronicznej (dalej PKE), które zmienia dotychczasowe zasady świadczenia na Państwa rzecz usług telekomunikacyjnych, w tym usługi telewizji. Jesteśmy zobligowani do dokonania zmian w umowach, które z Państwem zawarliśmy, aby dostosować Państwa umowy do nowych przepisów.


Zmiana dotyczy umowy na świadczenie usług telekomunikacyjnych (telewizji), które zawarli Państwo z Operatorem oraz Evio i Evio Pl. Zmiany będą dokonane zarówno w samej Umowie abonenckiej (dalej „umowa”), jak i Regulaminie świadczenia usług telewizji cyfrowej (dalej: „regulamin”).


Na czym polegają zmiany:
1) zmianie ulegają postanowienia regulujące zasady jednostronnej zmiany umowy przez Operatora, Evio i Evio Pl, zarówno co do treści łączącej nas umowy czy regulaminu, jak i cen usług.


Operator, Evio i Evio Pl, po zmianach, będą mogli zmienić umowę w następującym zakresie:
a) Niezależnie od czasu obowiązywania umowy - w zakresie wynikającym ze zmiany przepisów prawa, decyzji Prezesa UKE, wprowadzając zmiany wyłącznie dla Państwa korzystne lub mające wyłącznie charakter administracyjny. Wypowiedzenie przez Państwa z tego powodu umowy obowiązującej na czas określony będzie wiązało się z koniecznością zapłaty odszkodowania lub zwrotu ulg. Zmienią się także zasady publikowania zmian oraz informowania o zmianach.


b) W umowach zawartych na czas określony (tzw. terminowych) – będziemy mogli zmienić takie umowy w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynikać będzie z obiektywnych okoliczności, na które Operator, Evio ani Evio Pl nie mieli wpływu, oraz których nie mogli przewidzieć. Wypowiedzenie przez Państwa z tego powodu umowy obowiązującej na czas określony nie będzie wiązało się z koniecznością zapłaty odszkodowania lub zwrotu ulg.


c) W umowach na czas nieokreślony, w tym automatycznie przedłużonych na czas nieokreślony – zmiany będziemy mogli wprowadzić w przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w umowie, w tym w przypadku zmian w prawie, wzrostu kosztów świadczenia usług lub zmiany funkcjonalności usług, np. przez dodanie dodatkowych kanałów TV. Wypowiedzenie przez Państwa z tego powodu umowy obowiązującej na czas nieokreślony nie będzie wiązało się z koniecznością zapłaty odszkodowania lub zwrotu ulg.


2) Zmianie ulegają zasady rozwiązania umowy w formie dokumentowej, przede wszystkim poprzez dodanie możliwości wysłania Państwu powiadomienia o otrzymaniu wypowiedzenia umowy w formie dokumentowej za pomocą poczty elektronicznej, Każda umowa, która mogła być zawarta w formie dokumentowej, będzie mogła zostać rozwiązana także w tej formie.


3) Przed automatycznym przedłużeniem Umowy zawartej na czas określony, oprócz dotychczas wskazanych w umowie informacji, doręczymy także informację o tym jak zmienią się warunki umowy po takim jej przedłużeniu oraz poinformujemy o najkorzystniejszych ofertach dotyczących usług objętych przedłużaną umową.


4) Zmianie ulega procedura zawieszania, wyłączania i przywracania usług w przypadku zalegania przez Państwa z płatnościami,. W przypadku wystąpienia zaległości, w pierwszej kolejności dokonamy ograniczenia świadczenia usługi, gdy będzie to możliwe (np. ograniczymy transfer danych). Świadczenie usług, których z uwagi na ich naturę lub ograniczenia techniczne nie można ograniczyć, zostanie w takim wypadku zawieszone. Jeżeli pomimo powyższych działań w dalszym ciągu nie zostaną uiszczone zaległości, dokonamy zawieszenia świadczenia usługi (jeżeli wcześniej została ograniczona), a ostatecznie będziemy mogli rozwiązać umowę (jeżeli wcześniej usługa została już zawieszona). Powyższe działania będą poprzedzane odpowiednimi powiadomieniami, które zawierać będą także odpowiednie terminy do dokonania zapłaty zaległości. Powyższa procedura nie będzie stosowana w okresie rozpatrywania reklamacji (jeżeli zostanie złożona), o ile bezsporne należności zostaną przez Państwa zapłacone. W przypadku, gdy opóźnienia w zapłacie za usługę będą z Państwa strony uporczywe, wówczas zastosowanie znajdzie uproszczona procedura, zgodnie z którą dokonamy zawieszenia świadczenia usługi po 14 dniach od bezskutecznego powiadomienia o obowiązku zapłaty.


5) Jeśli występują Państwo w umowie jako konsument, wówczas będą mieli Państwo także prawo do rozwiązania umowy w przypadku występowania po naszej stronie znaczących, stałych lub częstych rozbieżności między rzeczywistym wykonaniem usług a warunkami określonymi w umowie (np. w zakresie jakości usług). Rozwiązanie umowy następuje w takim wypadku bez ponoszenia dodatkowych opłat, w tym zwrotu ulg. Zmiany te nie dotyczą usługi dostępu do internetu, chyba że jest świadczona w ramach oferty wiązanej w rozumieniu art. 305 ust. 1 PKE. Skorzystanie z powyższego prawa rozwiązania umowy wymaga wyczerpania postępowania reklamacyjnego. W odniesieniu do ofert wiązanych, konsumenci mogą skorzystać z powyższego prawa w odniesieniu do całej umowy.


6) Precyzujemy zasady świadczenia usług fakultatywnego obciążenia rachunku, w szczególności wprowadzając limity kwotowe ustalane przez Państwa dla takich usług.


7) Gdziekolwiek w łączącej nas umowie odnosiliśmy się do przepisów Ustawy – Prawo telekomunikacyjne lub aktów wykonawczych do tej ustawy, odwołania te należy traktować jak odwołania do PKE lub aktów wykonawczych do PKE (np. rozporządzeń).


Prawo i konsekwencje wypowiedzenia Umowy
Jeżeli zgadzają się Państwo na zmiany, wówczas nie muszą Państwo podejmować żadnych działań – zmienione warunki wejdą w życie w dniu 10.11.2024 r. bez konieczności kontaktowania się z nami ani podpisywania jakichkolwiek dokumentów.

W przypadku, jeśli nie zgadzają się Państwo na wprowadzenie powyższych zmian, mogą Państwo rozwiązać umowę. Proszę jednak pamiętać, że w takim wypadku rozwiązanie umowy zawartej na czas określony wiązać się będzie z obowiązkiem zwrotu wartości ulg udzielonych przy zawarciu umowy. Wysokość tego roszczenia nie może przekroczyć wartości ulgi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania. Obowiązek zwrotu wartości ulg nie znajduje zastosowania w przypadku rozwiązania umowy obowiązującej na czas nieokreślony.


Jeśli nie zgadzają się Państwo na wprowadzenie zmian, to oświadczenie o rozwiązaniu umowy należy doręczyć nam do dnia wejścia w życie zmian, tj. do 10.11.2024 r.


3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 


Telefon awaryjny

Telefon awaryjny

Zgłoś problem

Zadzwoń 52 382 20 04

Test łącza

Test łącza

Przetestuj samodzielnie łacze

Łącze 1 / Łącze 2

Facebook

Facebook

Znajdź nas na FB

Instagram

Instagram

Znajdź nas na IG

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej informacji znajdziesz Tutaj.